esmaspäev, 30. november 2015

Teisipäev, 27. oktoober 2015

Väljasõit Pihkvasse (Pskov). Külastasime Pihkva kindlust.

Pihkva oli olnud üks kahest Hansa linnast Venemaal (teine on Novgorod). Linnas olid säilinud paljud keskaegsed kultuurimälestised.  Keskaegse linna kindluse müür oli ligikaudu 9 km pikk (Tallinna ümbritsev müür on vaid 3 km). Kindlus paiknes Velikaja (tõlkes suursugune) jõe ja Pihkva jõe kohtumispaigas. Kindluses paiknes kunagi ligikaudu 20 kirikut, ametiasutused, laohooned, nõupidamise plats ning Troitski katedraal, kuhu meil oli võimalik siseneda. Kiriku tegi eriliseks 7-korruseline ikonostaas, mille vaatamiseks pidi pea nii kuklasse panema kui võimalik. Väljas sadas vihma ning puhus külm tuul – soe kirik tervitas meid viiruki lõhnaga.

Sõitsime bussiga Aleksander Nevski ausamba juurde, kust avanes hingemattev vaade Pihkva linnale, Pihkva ja Peipsi järvele. Pamjatnik oli pronksist ning hiiglaslik. Tõsiselt hiiglaslik. Aleksander Nevski oli osav strateeg, kes ühendas vene väed Jäälahingus. Lahing toimus Peipsi järve kõige kitsamas kohas (PS! Jaanus kavatseb kunagi sealt Eesti-Vene piiri ületada).

Lõunatasime keskaegse interjööriga kohvikus, kus avanes vaade linnale.

Õhtul olid etteasted vene muinasjuttudest erinevates žanrites. Nt muinasjutt „Naeris“ oli tehtud Bollywoodi stiilis, „Kolm karu“ tõsielusarjana, melodraama „Kakuke“, uudistesaade „Kana Rjaba“. Etendused olid valminud minimaalse ajaga, kuid kenasti lahendatud. Molotsõ! Naerda sai kõht kõveras.

Pärast etendusi oli disko. Tantsisime palju ja nautisime viimast õhtut täiega!