Tavapäraselt jahe hommik viis
Marie ja Annemai 9. klassi vene keele
tundi, kus abistajaks oli õpetaja Ženja.
Kahekesi oldi ka 3. klassi matemaatika ja emakeele tunnis. Jaanus ja Ženja said aga särada geograafias,
kus teemaks energia. Käidud sai ka füüsika tunnis, kus ka meile jagati
venekeelseid ülesandeid. Suureks sõbraks oli sõnaraamat, mille abil saime ülesanded
tehtud ning Šerelini võõrustajal Dimal
õnnestus isegi Kristi pealt spikerdada,
teadmata kas vastused on õiged või mitte.
Omapärane oli ka OBŽ (eluohutuse alused).
Meie panustasime vene haridusse tõlgendades OBŽ-d väljendiga „Oo bože moi“, mis
arenes edasi inglise keelseks väljendiks OMG. Kalašnikovi käsitlemise tunnis
tutvusime relva ajalooga ja õppisime seda lahti võtma ning uuesti kokku panema.
Kiiremad poisid võtsid relva lahti 9.8
sekundiga ja panid kokku ligikaudu 20 sekundiga. Meie kõik saime ka proovida.
Väga harjumatu pilt oli näha kalašnikove neidude käes.
Pärast 5 tundi oli söögivahetund, mis kestis 40 min. Söögisaal asub eraldi majas, kus lauda katavad ja koristavad korrapidajad. Pakuti nii suppi kui praadi, mis on nende jaoks normaalne, kuid meile käib pidev nuumamine üle jõu. Annemai otsustas tundides jätkata, üks neist oli füüsika, aga meie läksime avastama küla. Käisime kohalikus poes, kus leidus erinevaid maiustusi, nõusid ja muud pudipadi. Külas leidub ka rikkamate inimeste „datšasid“ e suvilaid. Seejärel läksime jõe äärde, mis asus koolimaja taga, direktori maja vastas. Tubli loodusklassi õpilasena tundis Marie ära jõekaldal olevad leetmullad.
Pärast 5 tundi oli söögivahetund, mis kestis 40 min. Söögisaal asub eraldi majas, kus lauda katavad ja koristavad korrapidajad. Pakuti nii suppi kui praadi, mis on nende jaoks normaalne, kuid meile käib pidev nuumamine üle jõu. Annemai otsustas tundides jätkata, üks neist oli füüsika, aga meie läksime avastama küla. Käisime kohalikus poes, kus leidus erinevaid maiustusi, nõusid ja muud pudipadi. Külas leidub ka rikkamate inimeste „datšasid“ e suvilaid. Seejärel läksime jõe äärde, mis asus koolimaja taga, direktori maja vastas. Tubli loodusklassi õpilasena tundis Marie ära jõekaldal olevad leetmullad.
Kella kolmest algas esitlus vene
traditsioonilisest köögist, mida viis läbi bakalaureuse kraadiga Narvast pärit
õpetaja – Vlada. Ta viis läbi eesti keele vabaainet Jammi koolis. Põhilised
toiduained, mida traditsioonilises vene köögis kasutati olid kartul ja
kala. Jutuks tulid erinevad pudrud,
pidupäeva söögid, joogid, praetud toidud, lisandid, magustoidud jne. Väga
oluline vene köögi osa oli naeris (repa), mis oli venemaal juba enne kartulit.
Jookidest (napitki) kõige vanem oli kali (kvas), mida oli 15. sajandil tervelt
500 sorti.
Pärast teoreetilist tundi
„hüppasime pea ees“ vene kööki. Jammi keskkooli pisikeses sööklas olid
ettevalmistused meie jaoks juba tehtud – kartul riivitud, meepurgid avatud.
Meie ülesanne oli koostisosad kokku segada, pannkooke praadida, mett kuuma
vette panna, vürtse lisada ja pärast kõik hea kraam ära süüa ning juua.
Valmistasime kartulipannkooke (draniki) ja glögilaadset sooja jooki (sbiten).
Kuuma rasva pritsis ja kõigil olid näod pliidi kuumusest punased.
Retseptid
Kartulipannkoogid (draniki):
Riivitud
kartulit
Soola
5 muna
Sp jahu
Vene meene glögi (sbiten)
Vesi- 1 liiter
Mesi- 3-4 sp ning keeta 20 minutit
Lisada vürtsid – kaneel, ingver, kardemon, loorberi leht,
nelk. Veidi veel keeta ja lasta tõmmata. Talvel sobib soojalt juua, kuid suvel
külmalt.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar