neljapäev, 8. mai 2014

2. päev, kolmapäev, 16. aprill 2014

Kl 9.00 sõitsime tutvuma Pihkvaga. Esiteks oli linnaekskursioon ajaloolises keskuses. Jalutasime vanas kindluses, käisime kirikutes. Troitski (Püha kolmainsuse) katedraalis nägime  uhket ikonostaasi.

Sellel aastal tähistatakse vene ja eesti lihavõttepühi ühel päeval (langeb kokku kord nelja aasta jooksul). Sellepärast on kõik kirikud kaunistatud, lilli täis. Snetogorski kloostris (XIV saj.) nägime, kuidas nunnad valmistuvad selleks ülitähtsaks pühaks: pesevad aknaid, koristavad, värvivad.

Käisime ajaloomuuseumi nn Pogankinõ Palatites. Muuseumi eksponaadid ja giidi jutt kinnitavad,  kui tihedalt on eesti ja vene ajalugu omavahel seotud. Muuseumis on rikkalik ikoonide kollektsioon, millest nägime osa. Tarbekunsti osas nägime rahvarõivaid, samovare.

Päeva lõpus külastasime Pihkva Ülikoolis haridustehnoloogia ja disaini teaduskonna. Sai mängitud nö tuleviku lasteaias (tuli välja, et sellisest ideaalist on Viljandi lasteaiad piisavalt kaugel). Oli palju arendavaid mänge, armsaid pisiasju vastavalt  elusfäärile ja vanusele. Mõned unustasidki, et nad on 18-aastased…

Õhtul saabusid Jammi ka meie Viljandi Gümnaasiumi direktor ja õppealajuhataja.

***

Algas ekskursioon  pika bussisõiduga Pihkvasse. Seal võttis meid hommiku kohta vastu väga energiline giid. Käisime vaatamas Pihkva kindluses, siis oli linna tuur ning palju kloostreid ja kirikuid. Käisime ka ülikoolis ja muuseumis. Ülikoolis oli uskumatult vahva ruum, kus tudengid  õpivad lasteaia kasvatajaks. See oli nii lahe, et ei tahtnudki sealt minema minna. Meile aga öeldi ning saime ise ka aru, et tegelikkus on õppetoast väga kaugel. Muuseum oli aga väga huvitav, isegi kui giidi jutust väga aru ei saanud.

Pihkvas oli meil tore olukord. Nimelt läksime kinno vetsu, mis maksis 10 rubla. Vets oli aga nagu meeste peldik, puhas, aga kabiinid oli peaaegu sama madalad  kui vetsupotid ise. Vetsud on olnud siiani suhteliselt puhtad.

Olime lõpuks väga väsinud. Bussireisid ei ole just kõige mugavamad.